dimarts, 31 de maig del 2011

Tren semihistòric Sant Boi-Manresa





Diumenge 29 va haver una circulació amb tren històric (o pretenia ser-ho) entre Sant Boi i Manresa Alta. En principi, el viatge havia de ser el passat 28 de novembre de 2010 entre Barcelona i Igualada, però per diverses averies a la locomotora titular (la Patxanga 304) el viatge s'ha anat endarrarint fins diumenge i desviant el viatge fins a Manresa. La Patxanga tampoc va poder circular degut a un problema elèctric, de manera que FGC va colocar a ultima hora la locomotora dièsel 254.02, que va remolcar perfectament els quatre cotxes de fusta i dos furgons recent restaurats per ARMF. El meu pare i jo hi vam assistir al viatge que va ser fantàstic sobretot quan treies el cap per la finestra o et posaves al "balconcillo" dels cotxes. Quant passavem pels túnels el tren va deixar un restre d'olor a dièsel (de la locomotora) impressionant. Vam fer dos parades en el viatge d'anada, a Olesa i a Sant Vicenç-Castellgalí, i una en el de tornada, només a Sant Vicenç per poder deixar pas als trens comercials, on es van obrir la cabina de la locomotora i els furgons per veure. Quan passavem per alguna població, tots els passatgers del tren semihistòric saludavem a la gent del carrer, va ser molt bonic.
Quan vam arribar a Sant Vicenç dels Horts, ens vam esperar a que passés el tren de buit cap al dipòsit de Martorell, i així va ser.
A les fotos del bloc la part trassera i devantera del tren, la cabina de la 254 i l'interior d'un cotxe de fusta.

1 comentari:

  1. Hola Albert! Feia dies que no mirava el teu blog. Aquest darrer reportatge m'ha agradat molt. També m'encanta el del "rinconcito de Montmeló".
    Bé, espero poder anar seguint els teus reportatges.
    Ja saps que sóc un ferm admirador teu!!
    Fins aviat!!

    enric

    ResponElimina