divendres, 22 de juliol del 2011

Les reliquies de Castejón




La continuació del viatge a Castejón de Ebro tracte sobre el Platanito, un exemplar únic a Espanya.
La sèrie 443 de Renfe va ser un prototip basat en l' ETR-401 italià. El tren es conserva en un estat pèsim en una via sense conectar de Castejón. L' interior, desde les finestres es conserva bastant bé si no tenim en compte la gran quantitat de pols que hi havia. Aquest prototip va ser un dels primers trens de Renfe en assolir més de 200 Km/h en la gran quantitat de proves que va realitzar.
Parlant de reliquies també es conserven dues unitats 444 i dues 432, una de dos cotxes i l'altra de tres en una via sense andana. Destacar que la 444.012 i la 432 de tres cotxes estan acoplades i la 432 de dos cotxes te els retrovisors del remolc amb cabina estan desplegats.
En definitiva, l'estació de Castejón de Ebro es podria considerar com un museu a l'aire lliure. La
veritat és que les unitats 432 i 444 es conserven en un molt bon estat i es podrien restaurar i tornar-les a posar en servei en viatges especials.
A veure si ho fan també en el gran cementiri ferroviari de l'estació de Móra la Nova, perque dona molta pena.
A les fotos del bloc les "reliquies" de Castejón de Ebro.
Un altre tema, l'altre dia vaig anar a Can Tunis i vaig fer tres fotos i ja va venir el de seguretat dient-nos que no es podien fer fotos i ens va fer borrar-les, i la veritat que jo no entenc com no es poden fer fotos, és molt extrany...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada