Fa molts dies que no actualitzo el blog;això es degut a que m'he anat una setmana sencera a Sant Vicenç dels Horts i l'ordinador girebé ni l'he tocat.Això si un dia no oblidaré serà dissabte quan vem anar tot el dia a la VALL DE NÚRIA,al Pirineu.
Tot va començar a les 7 del matí quan ens vem llevar i vem començar a preparar les coses.
En un principi el viatge l'hauriem d'haver fet amb tren i el divendres.Però,per motius molt diferents no va poder ser així:primer,en tren no perquè segons renfe i adif el tram Ripoll-Puigcerdà estava tallat i es feia per carretera,i segon,la meva tieta es trobava malament.
El viatge comença a l'AP-7 direcció Girona i sortim a la sortida 14.Anem cap a la C-17 direcció Vic-Puigcerdà i segim fins a Ribes de Freser (Ripollès) la mateixa carretera.A partir de La Garriga la via de tren segeix el curs de la C-17.A Vic la C-17 agafa una nova variant per fora de la ciutat i a l'altura de Torelló ens desviem de la C-17 per obres en aquesta.Agafen una carretera local cap a Torelló,ciutat per la qual passem per davant de l'estació de renfe-adif.Apart de Torelló,passem per Borgonyà,St.Vicenç de Torelló,St.Quirze de Besora i Montesquiu.A partir d'aquest darrer poble ja tornem a la C-17 direcció Ripoll-Puigcerdà.A Campdevànol,un cop passat Ripoll,parem a descansar i estirar cames,i finalment arribem a Ribes de Freser.
Només arribar veiem l'estació del Cremallera i l'estació d'Adif,amb una unitat 447 a la via 5.Al cap de poc arriba una doble de 447 desde Barcelona a la via 1.M'ha extranyat molt,però,es veu que era el primer dia en servei del tram Ripoll-Ribes,i la veritat m'ha fet molta ràbia.
Entrem a Ribes-Enllaç i hi han els cotxes sport wagen a la via 2.
La gent s'acomula a l'andana de la via 1,i despres de molta espera arriba el cremallera.Es tracta dels Stadlers A10 i A11 acoplats.Entrem lo més ràpid possible per agafar lloc a l'A10.A Queralbs estem 15 minuts llargs parats per deixar pas a 3 Behs,l'A5,l'A8 i l'A7.El nou túnel del Roc del Dui és molt llarg,i disposa de passarel·les laterals amb sortides al traçat per l'exterior i d'un tram de doble via a la boca nord costat Fontalba.
Un cop arribem a Núria ens dirigim a una zona lliure on jo vaig a fer fotos a l'A6.
Cada cremallera té el seu nom:
-Beh A5:Puigmal
-Beh A6:Torreneules
-Beh A7:Taga
-Beh A8:Balandrau
-Stadler A10:Noufonts
-Stadler A11:Bastiments
Passejem per la zona i ens dirigim a un banc per dinar.Tot seguit anem a veure el llac artificial on s'hi poden practicar esports aquàtics (Barca,Caiac...)
A continuació anem a l'ermita de Sant Gil,on hi ha la Mare de Déu de Núria,que és bastant petita.
Després ens dirigim cap a la "Granja" on hi han Ponys,Cavalls,Rucs,Guaràns Catalans,Gall d'indis, Oques i conillets.Pel cel vem veure volar tres àguiles,que al cap de poc s'en van anar.
De repent va començar a ploure i ens vem aixoplugar a l'edifici de serveis ,on vem veure les exposicions i vem entrar a la botiga on vaig comprar moltes coses.
A partir d'aquí s'acaba el dia on a l'Estació de Núria tornem a agafar els Stadlers Noufonts i Bastiments,mentre que el Beh A8 feia un llançadora a Queralbs i vem veure l'arribada del Taga a Núria procedent de Ribes.Destacar que tots els trens porten el nou logo de FGC pintat en verd,de la demarcació Turisme i Muntanya.
Ja veieu un dia fascinant que no oblidaré mai.
A la foto del blog,diferències entre Beh (A7 a la dreta) i Stadler (A10 a l'esquerra),a l'estació de Núria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada